- Beden dimdik, tetikte ve aktif. Saçma ve önemsiz şeyleri bir kenara bırakarak, düşüncenizi önemli konular üzerinde yoğunlaştırırsınız.
- Öğrenmek ve kavramak isteyen bir tutum içinde olmalısınız
- Ders ayrımı yapmamalısınız, "ayrımları" anlamaya çalışmalısınız.
- Çalışmalarınızı,öğrendiklerinizi sindirmek için, aralıklı olarak sürdürmelisiniz.
- Düşüncenizi, sadece çalıştığınız konular üzerinde yoğunlaştırmalısınız.
- Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı unsurlardan (cisimler, şekiller) yararlanabilirsiniz.
- Konuyu bir bütünlük içinde kavramaya çalışmalısınız.
- Anlamları belirlemek için zaman zaman çalışılmış konulara dönüp bakarak pekiştirme yapabilirsiniz.
Bu verimi arttırmada bir diğer etken, çocuğun çalışması, ödevini yapabilmesi için çocuğun dikkatini toplayabileceği özellikte ve ilgisinin dağılmasına neden olabilecek şeylerden uzak olan belirli bir yere gereksinimi olmasıdır. Çalışma ortamının iyi olması, çocuğu derslere yakılaştırdığı gibi, başarısına da etken olur. Çocuğun derslerini yapamadığı zaman anne babaların bağırıp çağırması yerine üstlerine düşen sorumluluk, öğretmenin çocuğu kendi başına yöneltme konusundaki çabalarına yardımcı olmak ve onları uygulamak olmalıdır. Ödevin yapımı sırasında dikte edici olmak yerine, geri planda kalıp destek sağlayıcı bir tutum göstermek, gerektikçe konuyu açıklamaya yardımcı olmak, kırıcı ve aşağılayıcı eleştirilerden kaçınmak, çocuğun öz güveninin gelişmesine yardımcı olacağı gibi, elverişli bir aile ortamı ve uygun çalışma koşulları sağlandığında başkalarının düşüncelerine değer verme, düşüncesini özgürce söyleme, doğru okuma yazma, akıcı konuşma gibi değerlerde kazanabilir.
• Ders nasıl çalışılmaz ?
- Beden gevşek, uyuşuk ve kaykılmış. Sadece seçtiğiniz, size ilginç gelen konular üzerinde durursanız.
- Eğlence arar bir havanız varsa.
- Dersten derse, konudan konuya atlarsanız.
- Zaman zaman hayale dalarsanız çalışmanız bölünür.
- Düşünce kontrolünüz yoktur.
- Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarsanız.
- Önemli kavramları atlar, öğrenme olayını hep sona ertelerseniz.
- Gözünüz aynı cümleye dakikalarca takılır, bazen sabırsızlıkla bazen de sıkılma nedeniyle acele ve atlayarak okursanız
- Gelişigüzel karalama yapar gibi not tutarsanız.
- Hatırlamayı rastlantılara bırakırsanız.
- Ders çalışma zorlaştığında veya sıkıcı olmaya başladığında çalışmayı bırakırsanız boşa vakit geçirmiş olursunuz.
0 yorum:
Yorum Gönder