Matematik dersinde bütün konuların ayrı bir önemi vardır.Hiçbir konuyu öğrenmeden geçiştiremeyiz. Çünkü bütün konular birbirleriyle bağlantılı ve alakalıdır. Eğer önceki konularda öğrenme eksiği var ise öğrenci doğal olarak sonra ki konularda zorlanacak veya hiç anlayamıyacaktır. Bu dersi anlamıyorum yapamıyorum diyerek matematikten soğuyacaktır.
Ünlü düşünürün dediği gibi:"Zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür." Her konuyu zincirin halkası gibi düşünürsek bir halkasının olmaması veya zayıf olması matematikte ne kadar başarı yakalanabilir. Bu durum zayıf halkaları olan (diğer halkalar nekadar kuvvetli olursa olsun) zincirle yolda kalmış arabayı çakmeye çalışmak gibi bir şey. Bu misal gibi bazı durumlarda öğrenci zor duruma düşer. Konuyu kavrayamaz takıldığı yerden ileri gidemez ve matematik dersini çalışmaktan vazgeçer. İşte bu durumda her sorusuna cevap verebilen, rahatça konuşabildiği kendisi gibi düşünen davranan, anahtarı kaybolmuş kilitin nasıl açılacağını gösteren genç dinamik eğitimci kişilerden yardım alması gerekiyor.Bu noktada ÖZEL MATEMATİK DERSİ alınması gerekiyor. aksi halde öğrenci matematikten koptuğu zaman artık soğuyor. Öğrenilmiş çaresizliğe dönüşüyor.
Birebir ders anlatımı esnasında öğrenci ve öğretmen arasındaki iletişim en hat safhada olduğu için; öğrenci anlatılan konuyu en verimli şekilde öğrenmiş olur. Dershanede yada okulda ders anlatılırken aklınıza takılan, konu ile ilgili bir soruyu öğretmeninize sorma fırsatı bulamayabilirsiniz ama özel ders aldığınız öğretmeninize her an sorunuzu yöneltebilirsiniz. Yanlışlar anında düzeltileri ve eski konular hakkında hatırlatmalar yapılabilir. Özel ders sayesinde bir çok konuyu çok kısa bir zaman zarfında bitirebilirsiniz. Zaman en verimli şekilde değerlendirilir. Derslerden kaytarma ortadan kalkar ve etkin öğrenme gerçekleşir.
Birebir eğitim, diğer öğrenme metodlarından en iyisidir. Eğitimci, birebir eğitimde ders boyunca bütün dikkatini öğrenci üstünde yoğunlaştırma şansına sahiptir. Bu şekilde dersi veren eğitimci, öğrencinin öğrenme alışkanlıkları ve bilgi seviyesini kolaylıkla anlayabilir, ders programını ve ders işleniş biçimini öğrenciye uygun olarak düzenleyebilir...
0 yorum:
Yorum Gönder